Strona główna ciało i dusza Dieta to najważniejszy filar piękna. Dieta dla urody
Dieta- najważniejszy filar pielęgnacji

Dieta to najważniejszy filar piękna. Dieta dla urody

przez Diana

Piękno pochodzi z wewnątrz. To stara maksyma, pewnie dobrze Ci znana. Dziś spróbuj pomyśleć o niej w nieco inny sposób, niż zazwyczaj. Pomyśl przez chwilę, że Twoja dieta jest kluczowa dla urody. Piękno zależy od tego, co jesz i jak żyjesz. Przeczytaj jak wygląda dieta dla urody. 

 

Nawet najlepsze kosmetyki nie pomogą, jeśli dieta i styl życia nie służy urodzie.

 

Dieta uboga w substancje odżywcze, zakwaszenie organizmu, odwodnienie, niedobory witamin i minerałów, zbyt mała ilość snu – od usunięcia tych czynników musisz zacząć,  jeśli chcesz poprawić stan skóry. Wizyta w drogerii powinna być na dalszym planie.

 

 

Dieta dla urody jest w zasięgu ręki

Dieta w zasadniczy sposób wpływa na stan skóry.Dlatego kluczowe są Twoje codzienne wybory. Ty wybierzesz, ile zdrowych, nieprzetworzonych produktów znajdzie się codziennie na Twoim talerzu!

Jak wyglądałaby Twoja dieta, gdyby to, jak wyglądasz zależało TYLKO od tego, co jesz?Czy coś byś w niej zmieniła? Założę się, że co najmniej 95% z nas coś by jednak wykluczyło, dodało więcej zdrowych produktów… Moim postanowieniem na ten rok jest maksymalne zbliżenie się do mojego ideału zdrowej diety. Może Ty też obierzesz sobie mały lub większy cel? Może zmiana śniadania na owsiankę? Ograniczenie kawy i sałatka na lunch? Talerz warzywnej zupy raz dziennie? Pomysłów na podkręcenie diety jest bardzo dużo i na pewno wymyślisz coś w sam raz dla siebie.

 

 

Składniki pięknej diety

Najważniejsze jest to, CO jemy. Później dopiero ile i kiedy. Skup się w pierwszej kolejności na zawartości swojego talerza. Powinny na nim królować różnokolorowe warzywa i pełnoziarniste kasze i produkty zbożowe. Ważne są też wysokiej jakości, zimnotłoczone tłuszcze roślinne. Nie bój się włączać ich do diety. Owoce jedz codziennie, ale z umiarem. Traktuj je raczej jak zdrowy zamiennik deseru. Pamiętaj o zdrowych dodatkach, jak zioła, przyprawy, orzechy, nasiona, kiełki. Ogranicz spożycie mięsa. Stopniowo wykluczaj produkty przetworzone. Tylko tyle i aż tyle… ale małymi krokami da się to zrobić 😉

 

 

Domowe posiłki

Sezonowość w diecie

 

Sezonowość w diecie

Odżywianie się zgodnie z aktualną porą roku również jest ważne. Chodzi tu nie tylko o wybieranie produktów sezonowych, jedzenie ich wtedy, gdy są najświeższe i najlepszej jakości, ale także o pewne modyfikacje diety pod kątem zapotrzebowania organizmu.

Wiosną jemy więcej świeżych owoców i warzyw, dostarczając tym samym do organizmu (potrzebnej po zimie) zwiększonej dawki witamin i minerałów. Zdecydowanie częściej sięgaj po zieleninę.  Latem królują lekkie posiłki, sałatki, owoce…

Jesienią jest czas na przygotowanie organizmu na zbliżającą się zimę. Czas na ekstra dawkę witamin, minerałów. Dbaj o zdrowe tłuszcze w diecie. Zieleninę częściej zamieniaj na wolno gotowane lub pieczone warzywa z dodatkiem aromatycznych przypraw.

Zimą natomiast królują rozgrzewające potrawy, wolno gotowane, z dodatkami kasz i zdrowych tłuszczów. Wybieraj wyciskane soki pełne witaminy C zamiast zielonych shake-ów. Wodę z miętą czy cytryną zamień na zieloną herbatę lub zioła jak pokrzywa, melisa, rumianek.

 

 

Dieta dla urody – czego lepiej nie jeść?

Ogranicz:

  • fast food-y
  • zbyt duże ilości mięsa
  • zbyt duże ilości nabiału
  • alkohol
  • kawę
  • grillowane, smażone, pieczone w wysokiej temperaturze potrawy

 

 

Domowe posiłki

Jedzenie kupowane na wynos, odgrzewane w mikrofali gotowane dania nie są najlepszym wyborem w diecie dla urody. Wiadomo, każdy czasem może się poratować takim posiłkiem, ale lepiej jeśli to nie będzie Twoja codzienność. Również częste jadanie w restauracjach może dostarczać Ci nadprogramowych kalorii, konserwantów, tłuszczów złej jakości, zbyt dużej ilości soli. Nie masz kontroli nad składem posiłków jedzonych na mieście. Nawet jeśli wybierzesz sałatkę, prawdopodobnie jej dressing będzie bardziej kaloryczny, niż ten domowy.

Dlatego zachęcam Cię do gotowania w domowym zaciszu. Jeśli nie robisz tego n co dzień, zacznij od jednego posiłku. Może to być ciepła owsianka czy jajecznica na śniadanie, warzywna zupa do zabrania na lunch do biura, czy ciepła kolacja.

Moim sposobem na domowe posiłki jest gotowanie co drugi dzień. Uważam, że oszczędza to czas, ponieważ równocześnie przygotowuje wtedy obiad lub ciepłą kolację, sałatkę na lunch do pracy na następny dzień i zupę, kaszotto itp. Dzięki temu następnego dnia mam już gotowy obiad.

 

Liczę na to, że przyjrzysz się swojej diecie i zamienisz ją na dietę dla urody. Życzę Ci smacznych i pięknych zmian 🙂 Pamiętaj, że zdrowa dieta to najlepszy wybór dla pięknej cery, ale także dla zdrowia.

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Ta strona używa plików cookies. OK Dowiedz się więcej