Strona główna ciało i dusza Naturalne antydepresanty – czyli jak wspomóc dobry nastrój dietą
naturalne antydepresanty

Naturalne antydepresanty – czyli jak wspomóc dobry nastrój dietą

przez Diana

To, co jemy, nie tylko dostarcza nam wartości odżywczych. Często jesteśmy nieświadomi, ale obecnie jedzenie pokrywa także funkcje psychologiczne i społeczne. Może służyć okazywaniu uczuć, zabija nudę, pociesza, rozładowuje negatywne emocje, a także zapewnia nam poczucie bezpieczeństwa.

 

Kiedy mamy zły humor, podświadomie sięgamy po produkty słone, zawierające dużo tłuszczu lub cukru. Cechuje je także niska zawartość składników odżywczych. Co ciekawe, coraz więcej badań mówi o tym, że takie jedzenie nam nie pomaga. Wręcz przeciwnie, składniki poprawiające nastrój nie mają nic wspólnego z tego typu jedzeniem. Czego w takim razie szukać? Naturalne antydepresanty to m.in. kwasy tłuszczowe omega-3, witaminy z grupy B, witaminy D, magnezu, czy polifenoli. Dlatego jedz jak najczęściej produkty z listy.

 

  1. Zielone warzywa

Zawierają witaminy z grupy B, magnez, witaminę C, niezbędne do syntezowania serotoniny. Warzywa to źródło naturalnych antydepresantów, których nie da się przedawkować!

 

  1. Orzechy i nasiona

Orzechy i nasiona zawierają wiele nienasyconych kwasów tłuszczowych, które pozytywnie wpływają na wygaszanie fizjologicznych reakcji na stres. Pozostałe substancje antydepresyjne, to magnez i cynk, witaminy z grupy B. Również łuskanie orzechów przynosi korzyści – może rozładowywać napięcie i stres.

 

orzechy i nasiona

 

  1. Tłuste ryby morskie i owoce morza

Ryby i owoce morza dostarczają nam przede wszystkim kwasów omega-3, które świetnie wpływają na pracę mózgu. Witamina D i omega-3 zmniejszają ryzyko zachorowania na depresję.

 

owoce morza

 

  1. Kakao i czekolada

Kakao zawiera dużo magnezu, którego poziom znacznie spada w sytuacjach stresowych. Teobromina natomiast stymuluje układ nerwowy.

 

kakao

 

  1. Zielona herbata

Polifenole, to antyoksydanty, które rozładowują stres oksydacyjny w komórkach ciała. Pij zieloną herbatę jak najczęściej, przynajmniej 3 filiżanki dziennie.

 

zielona herbata

 

  1. Awokado

Awokado jest źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, witamin z grupy B, potasu i witamin pozwalających zachować młody wygląd (czyli A,C i E).

 

awokado

 

  1. Jajka

Jajka są źródłem aminokwasów egzogennych, ale też witaminy B12 i B6, których niski poziom wpływa na zaburzenia poziomu serotoniny i dopaminy.

 

jajka

 

P.S. Prawidłowa dieta zawiera nie tylko naturalne antydepresanty, ale wspomaga także urodę! Czytaj więcej 

Przeczytaj także

1 Komentarz

Naturalnie w kuchni - recenzja książki z przepisami Agnieszki Cegielskiej - naturalnie na dobranoc 02/12/2019 - 22:06

[…] Przeczytaj także moje wpisy o naturalnych antydepresantach i przewlekłym stanie […]

Reply

Dodaj komentarz

Ta strona używa plików cookies. OK Dowiedz się więcej