Strona główna ciało i dusza Naturalnie w kuchni – recenzja książki z przepisami Agnieszki Cegielskiej
recenzja książki Agnieszki Cegielskiej - Naturalnie w kuchni. 60 przepisów na zdrowie"

Naturalnie w kuchni – recenzja książki z przepisami Agnieszki Cegielskiej

przez Diana

W swojej nowej książce Agnieszka Cegielska przedstawia nam 60 przepisów na naturalne i zdrowe posiłki. “Naturalnie w kuchni. 60 przepisów na zdrowie” to książka ze zdrowymi, wegańskimi przepisami – od pomysłowych zielonych koktajli i wegańskich śniadań, przez zupy, przekąski i sycące dania główne, po zdrowe desery i pyszne napary. 


W dzisiejszych czasach już nikt nie neguje wpływu diety na nasze zdrowie. Jest też coraz mniej zwolenników jedzenia dużych ilości mięsa. Wegetarianizm, weganizm lub przynajmniej semiwegetarianizm to teraz nie tylko moda, ale wyraz rozsądku, troski o własne zdrowie i środowisko. To również istotne wsparcie dla naszej odporności, którą wspierają naturalne składniki, rośliny i przyprawy a osłabia jedzenie dużych ilości mięsa, nabiału i wysoko przetworzonego jedzenia.

 

Na dobry początek dnia – koktajle i śniadania

Jeśli jeszcze nie zaczynasz dnia od zielonego koktajlu – najwyższy czas to zmienić 🙂 W książce znajdziesz przepisy na 4 koktajle, ale po ich wypróbowaniu komponowanie własnych będzie już dużo prostsze. Kolejny rozdział poświęcony jest śniadaniom. Śniadania w wersji Agnieszki Cegielskiej są lekkie i pożywne, podawane na ciepło. To jeden z moich ulubionych rozdziałów, ponieważ znalazły się tu przepisy na moje ulubione owsianki. Jest też ciekawy pomysł na kanapki z dynią! 

Na mały apetyt, czyli przekąski i zupy

W książce “Naturalnie w kuchni” znalazło się sporo przepisów na przekąski, a w nich takie przysmaki, jak hummusy czy marchewki pieczone z kolendrą. Te wypróbuję na pewno. Wśród zup królują kremy, oczywiście warzywne. Każdy jest inny, każdy też sprawdzi się w chłodne, jesienno-zimowe dni.

 

Dania na odporność

Kolejny rozdział poświęcony jest daniom, które mają naturalnie wzmacniać naszą odporność. Co tu znajdziecie? Są to sycące dania, idealne na obiad oraz mniejsze posiłki. W tych daniach kluczową rolę odgrywa często ryż, ale nie byle jaki, a ugotowany na sposób ajurwedyjski, z aromatycznymi przyprawami. Taki ryż od razu wydaje się ciekawszy! Niestety wiele z dań z tego rozdziału nie zaskoczyła mnie pomysłowością. Jest tu kilka wariantów pieczonych warzyw, które różnią się w zasadzie tylko przyprawami. Ale są też ciekawostki, jak bigos z daktylami. 

A na deser…

Na deser autorka proponuje nam pieczone owoce i inne słodkości. Na koniec mamy też rozdział z napojami i naparami. I to jest zdecydowanie mój ulubiony rozdział. Dla mnie jest tu najwięcej ciekawych przepisów i nowinek, które koniecznie chcę wypróbować jak najszybciej. Pierwszym przepisem, jaki wykorzystałam, był na napar z goździkami i imbirem (na zdjęciu powyżej). Prosty i pyszny! Kolejny będzie napar z lipy z  limonką, kompot gruszkowy z rozmarynem lub napar z dzikiej róży. Ale w zasadzie chcę wypróbować wszystkich! 

P.S. Przeczytaj także moje wpisy o naturalnych antydepresantach i przewlekłym stanie zapalnym.

Okładka książki “Naturalnie w kuchni. 60 przepisów na zdrowie”
Agnieszki Cegielskiej


Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Ta strona używa plików cookies. OK Dowiedz się więcej