Strona główna ciało i dusza Jakie suplementy diety stosuję i dlaczego? Suplementy diety w proszku Vitter Pure
Jakich suplementów diety używać?

Jakie suplementy diety stosuję i dlaczego? Suplementy diety w proszku Vitter Pure

przez Diana

O korzyściach płynących ze stosowania suplementów diety pisałam tutaj. Pisałam też o pewnych zagrożeniach dla zdrowia, które może spowodować nierozsądne ich stosowanie. Pamiętaj też, że w Polsce suplementy diety nie są traktowane jak leki a jak środki spożywcze. Nie muszą być badane pod kątem skuteczności działania. Wiele z nich zawiera wypełniacze. Dlatego zwracaj uwagę na skład suplementów diety, które stosujesz. I wybieraj pewnych producentów. Suplementy diety w proszku Vitter Pure wyróżniają się formą podania i prostym składem. Formą, ponieważ są sproszkowane. Dzięki temu nie musisz połykać ogromnych kapsułek, a zamiast tego możesz dodać swój suplement do swojego napoju, koktajlu czy owsianki. 

Suplementy diety w proszku Vitter Pure produkowane są w Polsce, z najwyższej jakości składników. Więcej o firmie przeczytasz na stronie https://vitterpure.pl/ Pora jednak przejść do konkretów, czyli do omówienia kilku (dla mnie) najważniejszych typów suplementów diety. 

Koktajl z suplementami diety w proszku



Suplementy roślinne

Substancje roślinne zawierają związki czynne, które działają korzystnie na nasz organizm. Popularnymi roślinami o dobroczynnych właściwościach są miłorząb japoński (Ginkgo biloba), żeń-szeń (Panax ginseng), jeżówka purpurowa (Echinacea purpurea) i czosnek pospolity (Allium sativum). Często stosuje się także popularne przyprawy, jak imbir, koper włoski, cynamon, czy kminek. 



Algi – zielona moc

Każdy miłośnik zielonych koktajli zna te skarby. Chlorella i spirulina są świetnymi dodatkami do koktajli, które nadają im żywy, zielony kolor. Są idealne do stosowania w czasie zimy, gdy jest znacznie mniej świeżych, zielonych warzyw. 

Ale nie kolor jest w ich przypadku najważniejszy, a skład. Algi są świetnym źródłem białka. Zawierają także wiele witamin i minerałów. Są szczególnie bogate w żelazo. Spirulina i chlorella mają także potencjalnie korzystne działanie immunomodulacyjne, przeciwbakteryjne i antyoksydacyjne. Obniżające poziom cukru i ciśnienia tętniczego, a także wpływają korzystnie na profil lipidowy. 



Kolagen i suplementy wpływające na narządy ruchu

Na szczęście sama nie muszę stosować tego typu suplementów, jednak wiele osób z najbliższej rodziny już tak. I nie dotyczy to bynajmniej tylko osób starszych. 

Zwyrodnienie stawów jest spowodowane stopniowym pogarszaniem się stanu chrząstki. Jest to zjawisko pogłębiające się z wiekiem. Dlatego stosuje się suplementy odbudowujące narząd ruchu. Kolagen marki Vitter Pure zawiera kolagen typu II, kwas hialuronowy i siarczan chondroityny. Są one naturalnymi składnikami tkanki chrzęstnej. Witamina C wspomaga też produkcję kolagenu. 



Witamina D – na brak słońca

D to witamina, która wpływa na kości i na utrzymanie równowagi wapniowo-fosforanowej, co jest jedną z kluczowych kwestii dla zachowania prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niedobór witaminy D powoduje demineralizację kości, a u dzieci nieprawidłowy rozwój kości. W późniejszym wieku niedobór witaminy D powoduje osteoporozę. Nasz organizm jest sam w stanie wytworzyć witaminę D. Syntetyzuje ją nasza skóra pod wpływem promieniowania słonecznego. 

Niestety na świecie dość powszechnie występuje niedobór witaminy D, stąd tak ważna jest jej suplementacja. Wytyczne opublikowane w 2013 roku zalecają, by każdy z nas przyjmował witaminę D w miesiącach jesienno-zimowych, a także w pozostałych, jeśli nie spędzamy na słońcu wystarczająco dużo czasu (minimum 15-minutowa ekspozycja na światło słoneczne przy 18% odkrytego ciała, bez stosowania filtrów).  

Witamina D3 Vitter Pure pozyskiwana jest z lanoliny, jest więc pochodzenia naturalnego. Suplement nie zawiera dodatku cukru, ani wypełniaczy. Jedno opakowanie to ok. 60 porcji. 



WItamina C – zimowy niezbędnik

Witamina C, czyli kwas L (+) askorbinowy, nie jest przez nasz organizm magazynowana. Przez to konieczne jest jej regularne dostarczanie. Jest wrażliwa na światło i termolabilna, gotowanie zmniejsza jej zawartość w pożywieniu. Co ciekawe, jest stosowana jako dodatek do żywności, ponieważ przedłuża jej trwałość (ma symbol E300).

Chyba każdy wie jak ważna jest to witamina dla zachowania odporności organizmu. Dlatego właśnie jest moim zimowym niezbędnikiem. Zimowym, ale zaczynam przyjmować ją już jesienią i nie zapominam o niej aż do wiosny. Witamina C wspiera także organizm w walce z wolnymi rodnikami. 



Morwa biała – na poprawę metabolizmu

Suplementów wspomagających odchudzanie jest cała masa. Można do nich zaliczyć błonnik pokarmowy, inulinę, kwas hydroksycytrynowy, L-karnitynę, chrom, kofeinę, gumę guar, ananas, wyciągi z zielonej kawy, ekstrakt z herbaty i wiele innych. To też chyba kategoria suplementów ciesząca się najgorszą sławą, gdyż wiele pseudo-suplementów o niewiadomym składzie jest sprzedawanych online. Bądź czujna i wybieraj je rozważnie! 

Morwa biała jest bardzo popularną i stosowaną od wieków rośliną. Wspiera metabolizm węglowodanów, a dokładnie obniża poziom cukru we krwi. Zmniejsza szybkość rozkładu cukrów złożonych oraz apetyt na słodycze. 



Magnez           

Jedynym składnikiem mineralnym, którego górny tolerowany poziom spożycia jest tak wysoki, że powinien być dostarczany także w postaci suplementów diety, jest magnez.

Jest to pierwiastek niezbędny do uaktywniania ok. 300 enzymów i prawidłowego działania układu krwionośnego, mięśni, kości i układu nerwowego. Zwiększone zapotrzebowanie na magnez występuje u nastolatków i osób starszych, podczas ciąży i laktacji, przy intensywnym wysiłku fizycznym, czy stresie. 



Probiotyki i prebiotyki          

Probiotyki to szczepy żywych bakterii, które mają korzystny wpływ na  nasze zdrowie. Dobrze poznane są bakterie produkujące kwas mlekowy z rodzaju Bifidobacterium i Lactobacillus. Pobudzają układ odpornościowy i usprawniają perystaltykę jelit. Hamują rozwój patogennych bakterii. Krótko mówiąc, probiotyki są ważne dla zachowania zdrowej flory bakteryjnej, a ta wpływa na zdrowie naszego organizmu. 

Prebiotyki to naturalnie występujące w węglowodany, które stanowią pożywkę dla korzystnych dla zdrowia bakterii (które również są w składzie prebiotyku), naturalnie występujących w przewodzie pokarmowym. Czyli kolokwialnie mówiąc to probiotyk wraz z jego pożywieniem. Dzięki węglowodanom, korzystne bakterie są w stanie przeżyć drogę do jelit. 

Coraz więcej i częściej mówi się o tym, jak ważna jest zdrowa flora jelit. Dlatego poza jedzeniem dużej ilości warzyw i owoców, kiszonek i jogurtów, staram się przyjmować co jakiś czas probiotyki lub prebiotyki. Nie tylko po antybiotykoterapii. 

Suplementy diety w proszku – idealne do koktajli



Podsumowanie

Zdrowa i zrównoważona dieta jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na nasze zdrowie. Czasem jednak musimy ją wesprzeć suplementami. Pamiętaj wtedy, by stosować je rozważnie, zgodnie z zaleceniami i wybierać te, które mają pewny i bezpieczny skład.  Suplementy diety w proszku są dodatkowo dobrym rozwiązaniem, jeśli pijasz zielone koktajle lub jadasz owsianki itp.



Źródła:

  1. Co warto wiedzieć o suplementach diety – poradnik konsumencki, UOKiK
  2. Bojarowicz H, Dźwigulska P. Suplementy diety. Część II. Wybrane składniki suplementów diety oraz ich przeznaczenie.
  3. Korzyści i zagrożenia wynikające z suplementacji witaminą D, Piotr Kmieć, Krzysztof Sworcza, Forum Medycyny Rodzinnej 2017;11(1):38-46.
  4. Suplementacja witamin u chorych onkologicznych. Część II – witamina C i witaminy rozpuszczalne w tłuszczach oraz pierwiastki: wapń i żelazo, Magdalena Badian , Tomasz Dzierżanowski
  5. Strona internetowa https://vitterpure.pl/

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Ta strona używa plików cookies. OK Dowiedz się więcej