Strona główna ciało i dusza Zdrowa i promienna skóra. Recenzja książki z potrawami dla pięknej cery
Recenzja książkiZdrowa i promienna skóra

Zdrowa i promienna skóra. Recenzja książki z potrawami dla pięknej cery

przez Diana

To żadna nowość, że podstawą pielęgnacji skóry jest odpowiednia dieta. Odżywianie od zewnątrz nie wystarczy, by cera była zdrowa, gładka i promienna. Odpowiednio zbilansowana dieta może poprawić stan Twojej cery już w 90 dni!


Żywienie skóry

Książka “Zdrowa i promienna skóra” Agaty Ziemnickiej i Juliena Sosso to nie tylko propozycje pysznych i zdrowych potraw, które odżywią skórę. W pierwszym rozdziale znajdziesz sporo przydatnych informacji na temat żywienia, aktywności fizycznej i innych czynników wpływających na wygląd cery.  Dowiedz się, jak zbudowana jest Twoja skóra i czym ją karmić, by nabrała blasku. 


Przepisy dla zdrowej i promiennej skóry 

Przepisy z tej książki są naprawdę ciekawe i baaardzo apetyczne. Przegląda się je z przyjemnością, bo zdjęcia wyglądają bardzo zachęcająco 🙂 Też tak macie, że często wybieracie jakiś przepis właśnie po zobaczenia zdjęcia? Przecież nie bez powodu mówi się, że jemy oczami. 

W książce znalazło się kilka przepisów na owsianki, które osobiście uwielbiam. Te przepisy są różnorodne, świeże, i nie wieją nudą. Propozycje na śniadania z jajkami także są zachęcające – szczególnie azjatycki omlet musi na stałe zagościć w moim menu 🙂

Bardzo fajne są też propozycje sałatek, czy też “bowle” / misy mocy. To ten rodzaj posiłku, który mnie samą najczęściej ratuje na co dzień przed podjadaniem w pracy i zamawianiem mniej zdrowego jedzenia. Takie posiłki są bardzo sycące, pełne świeżych warzyw i smaku! Moimi ulubieńcami z tej książki są Roszpunka (dziki ryż w towarzystwie jabłka, marchewki, jajka, żurawiny, orzechów, skropione dressingiem musztardowym) i Kopciuszek (cykoria z pomarańczą + kilkoma dodatkami). Znajdziesz też klasyczne smaki, inspirowane sałatką nicejską czy grecką. 

W książce z przepisami dla zdrowej cery nie mogło zabraknąć odżywczych koktajli i soków warzywnych. I podobnie jak z resztą przepisów, także te wyglądają naprawdę zachęcająco! Aż żałuję, że nie ma teraz dostępnych niektórych składników (jak truskawek czy mniszka lekarskiego), bo chciałabym je wypróbować od razu. Połączenie papryki z truskawkami i pomarańczami nie wpadłoby mi samej do głowy, a myślę że się dobrze sprawdzi. Ale spokojnie, jest też dużo koktajli ze składników dostępnych przez cały rok. 


 

Na koniec…

Ciekawym dodatkiem jest ostatni rozdział z poradami żywieniowymi dla osób cierpiących na trądzik, trądzik różowaty, AZS i przedwczesne starzenie. Propozycje przepisów na konkretne problemy, jak owsianka dla skóry naczynkowej, danie na łamliwe paznokcie czy sok przeciw stanom zapalnym skóry na pewno znajdą swoich fanów. Na pewno nie zaszkodzą nikomu 🙂 Sama zdecyduj, na czym najbardziej Ci zależy, i jedz na zdrowie.


Agata Ziemnicka – dietetyczka i psycholożka. Od lat uczy, jak zdrowo żyć i jak dbać o siebie jedzeniem. Na antenie TVN Style współprowadziła programy Rewolucja na talerzu i Szczypta smaku. Jako ekspertka od zdrowego żywienia dzieci występowała także w cyklach Dzień dobry TVN. Autorka poradników i książek z przepisami. 

Julien Sosso Francuz, który mieszka w Polsce. Gotowanie jest jego miłością. Uczył się w Ballymaloe Cookery School w Irlandii. Piecze chleby tak pyszne jak najukochańsza babcia. Gotuje sezonowo, mądrze. Gotowanie jest dla niego wyrazem miłości i obdarowywaniem siebie oraz innych.




Przeczytaj także moje ostatnie recenzje książek “Naturalnie w kuchni” i “Polish beauty. Przewodnik naturalnego piękna dla Polek”.

Okładka książki “Zdrowa i promienna skóra”

0 Komentarz
0

Przeczytaj także

Dodaj komentarz

Ta strona używa plików cookies. OK Dowiedz się więcej